уторак, 1. новембар 2016.

Cruelty free kozmetika... Moja priča :)

Drage moje, 

Moram da priznam trebalo mi je duže no što sam očekivala da napišem ovaj post... Želim da podelim sa vama neki svoj put ka make up kolekciji koja je cruelty free i svoja opažanja a da pri tom ne napišem 1.000.000 redova punih filozofiranja :) 

Šta znači cruelty free?

CF dekorativa i preparativa su proizvodi čije sirovine se ne testiraju na životinjama već se sirovine testiraju u laboratorijama i kasnije na ljudima koji su za to plaćeni i svesni svojih dela ( za razliku od životinja koje su zatvorene u kavezima ). Takodje postoji ogroman broj sastojaka koji su već testirani i čija je bezopasnost odavno utvrdjena. Ovakvi proizvodi obično imaju malog zeku na svome pakovanju ili slovo V ako je preparat veganski... 


Da li je sve tako crno belo?

Kada sam prvi put ušla na Petinu stranicu i zgrozila se, odlučila sam da "očistim" svoju kolekciju. Krenula sam da istražujem i da napravim spisak šta mogu da kupujem a šta ne. Mislila sam 2,3h na netu i imaću jasnu sliku. Kako sam se samo prevarila! Toliko stranica, foruma, blogova ostala sam zbunjenija no ikad. Šta se dešava? Mnoge kompanije ne žele javno da ističu da testiraju na životinjama jer iskreno, ipak je to anti-reklama kupovali vi cf ili ne. Tako da mnoge firme na svojim stranicama drže da ne testiraju a prodaju svoje proizvode u Kini ( gde je zakonom obavezno, da se svaki proizvod bez obzira na zemlju porekla mora istestirati na nekom jadnom mučeniku ) , mnogi su se u medjuvremenu prebacili na testiranje a nisu navodno ažurirali stranicu gde i dalje stoji da su čisti. Postoje pak slučajevi gde kompanija tvrdi da je cruelty free ali ne može da garantuje da li su i sastojci koje nabavlja takodje cf! 
Kome verovati, za šta se odlučiti to je na vama...

Šta izabrati?

Najveći problem kod nas je nedovoljno veliki izbor i slaba informisanost... Kad bih imala 100e za svaki put kad me je radnica u drogeriji pogledala belo kad je pitam zna li da li je taj i taj proizvod testiran na životinjama sad bih imala svoju cf liniju :) 
Što se naših kompanija tiče, u Srbiji je testiranje na životinjama zabranjeno što bi značilo da svaki artikal koji dolazi od naših proizvodjača je cf ali tu se opet javlja problem sirovina čije je poreklo manje ili više nepoznato. 
Vi tu morate same da napravite svoju selekciju koga želite da podržite
1. Kompanije koje ne testiraju a prodaju u Kini (što znači da se prave dve verzije proizvoda, jedna za naše tržište, druga testirana za njihovo)
2. Proizvodjače koji su cf ali su kupljeni od strane kompanije koja to nije (tako da ipak svoj novac dajete njima)
3. One koji ne testiraju ali su im sirovine sumnjive
4. Brendove za koje ste 100% sigurne da jesu cruelty free

Izbor je na vama, ja se trudim da kupujem samo ove za koje sam sigurna da ne testiraju, pogrešim ponekad naročito kada je hemija u pitanju ali dobro, popraviću se :)


Zašto ovaj put?

Ja to vidim kao moj doprinos, nešto što mogu da uradim a da ne poremetim ritam svog života. Jer koliko god ja volela make up, uvek postoji zamena za tu nijansu ruža, rumenila, bronzera. Možda ćete malo da se pomučite dok je nadjete ali ja sam spremna na tu "žrtvu". Obično kad ljudima objašnjavam šta radim pitanje koje dobijem je :,, Jesi li vegan ili vegetarijanac? Nisi! Pa to je malo licimerno". Ja to ne vidim kao licemerje, niti pravim neku mučenicu od sebe. Ne osudjujem one koji kupuju šta god požele, a isto tako ne želim da neko osudjuje mene jer jedem meso...

Kako sam zamislila da bez stresa predjem na cf?

Odgovor je pannovanjem i informisanjem :) Ovo što imam a testirano je na životinjama ću da potrošim a kupovaću proizvode koji su na mom spisku. Brendove koje sam ja rešila da podržim. Spisak izbacujem za par dana i obnavljaću ga kako mi koja kompanija bude odgovarala na mail.



Došli smo do kraja teme o kojoj još ima da se priča :)   
Kakav je vaš stav o cf proizvodima? 

3 коментара:

  1. Svaka čast! Ne pamtim kad sam poslednji put videla da je neko na našim prostorima pominjao cf proizvode! Baš je šteta što je mala informisanost kod nas. Kasnimo kao i u svemu ostalom, ali doći će i to na svoje vremenom.
    Lično imam negde u podsvesti da će se i moj prelazak na cf proizvode odigrati samo što to još nekako odlažem. Volela bih da nastaviš postove na ovu temu! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Problem je mala informisanost i lukavost kompanija, koje nazalost ne zele da otvoreno priznaju da nisu cf :( Zato cu periodicno i obnavljati svoj spisak jer nazalost do crno/bele liste koja je 100% sigurna je tesko doci :( Hvala ti puno na komentaru bas mi znaci :*

      Избриши